Selasa, 5 Mei 2015

Menukarkan Air Minuman Kepada Air Mineral

Air Mineral Tak Sama Dengan Air Minuman Ye..

Minum air mineral nie sebenarnya bagus dan ia sebenarnya adalah cara yang paling murah dan mudah untuk menyahkan toksin daripada badan anda. Dulu air mineral murah, RM 0.60 dah boleh dapat sebotol kecik dah, yang botol besar 1.5 litre pulak dalam RM 1 lebih ja. Tapi nie 6-7 tahun dulula....sekarang nie yang botol kecik pun rasa dah RM 1.20++(termasuk GST)..hikhikhikhik...

Btw, aku bukan nak cerita ato promote pasal air mineral pulak tapi sebenarnya aku nak cerita bagaimana korang nak menukarkan air minuman kepada air mineral dengan menggunakan kaedah kimia yang terbukti selepas dan tidak menyebabkan kesan sampingan seperti mati, kiok dan seumpamanya.

Wut?? Are you kiddin me? Ok then I'll tell you. Beza air minuman dengan air mineral adalah sangat simple. Air mineral adalah air yang mengandungi mineral dan air minuman(drinking water) adalah sebaliknya.Air mineral digali daripada Bumi dan air minuman diproses melalui proses reversed osmosis atau osmosis songsang.

Sebenarnya, meminum air minuman dalam jangka masa yang panjang adalah tidak bagus untuk kesihatan kerana ia hanya mengandungi semata-mata air, ataupun H20 dan apabila diminum, ia akan menyerap mineral dari badan kita. Ini bukan buat kita lagi sihat tapi lagi berpenyakit taw..air mineral pulak, oleh kerana terdapat mineral di dalamnya seperti sodium, chlorine,potassium, magnesium dan sebagainya, maka penyerapan mineral daripada tubuh tidak berlaku ataupun berlaku sedikit sahaja. Ini kerana komposisi mineral dalam air mineral tersebut tidak mengakibatkan kecerunan kepekatan yang tinggi diantara air dalam tubuh dan air tersebut....dan...aku rasa cukupla tu, kang bagitaw banyak-banyak pasal kimia nie kan fening pulak korang...hikhikhikhik..

Okay..sebenarnya aku dok pot pet pot pek panjang-panjang nie sebenarnya satu benda je aku nak bagitaw iaitu bagaimana korang boleh menukarkan air minuman kepada air mineral dalam masa kurang 1 minit.

Caranya mudah saja iaitu korang ambil secubit garam halus dan masukkan ke dalam botol air minuman 1.5 liter tersebut dan goncang (kalau dalam botol kecik 500ml tu masukkan 1/3 daripada secubit tu.Jangan masukkan banyak pulak, nanti jadi air masin pulak). Biarkan selama seminit dan siap!! Hehehe..jimat duit korang nak beli air mineral. Air minuman singgit tu da boleh dapat yang 1.5 liter tu dah..

Okay selamat beramal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kalau suka boleh tinggalkan ulasan@komen kat bawah. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...